Så länge inte vågen pekar uppåt efter jul så är jag nöjd!

Oj då så seg man är på och blogga! Men seg med lchf har jag inte vart iallafall! Det har gått riktigt bra. Känns verkligen bra. Nu är det bara julen som ska klaras av oxå. Jag kommer nog äta lite onyttigt, men ja ska försöka äta mindre än jag brukar göra, och skippa potatis, pasta osv. Så länge inte vågen pekar uppåt efter julen så är jag nöjd!

Imorgon kommer den iallafall och peka neråt, det känner jag! Viktdag imorgon alltså!

De går neråt (;läs uppåt) nu!!!

Ska alltså har vägdag varje måndag. Och i måndags den 5e december vägde jag 108.8 kg!

I går den 12:e så vägde jag mig alltså igen. Och jag vart så glad när jag såg vad vågen visade, 106 kg!! 2.8 kg på en vecka, vilken lycka haha. Man blir ju verkligen peppad! Så nu ska jag fan hålla det här och inte hålla på och äta en massa godis och mackor och annan skit!

Värst blir ju julen! Men ja ska inte trycka i mig en massa mat som jag brukar. Och jag ska inte äta potatis, kanske en vörtmacka med russin, men det är max! Jag ska fan klara av det här annars blir jag verkligen besviken på mig själv!

Jag hade tänkt gå ner till 70kg alltså ska ja gå ner 36kg till, så jag kommer till normalt bmi vilket blir under 25. Det är många kilon, men det ska gå! Jag tro det är bästatt sätta upp små delmål, så man känner att man lättare kan klara av det. Då tror ja verkligen man kommer känna sig duktig sen med när man klarat ett mål!

Start: 108.8 kg 38.1 bmi

Nu: 106 kg 37.1 bmi



The botten is nådd!

Fy ställde mig på vågen i måndags och vägde hela 108.8 kg!!! Det är hemskt!! Har aldrig vägt så mycket om ja inte vart gravid! 

Så jag bestämde mig för att börja med lchf på allvar nu igen! Och sen i måndags har det faktiskt gått riktigt bra. Första dagarna var klart jobbiga, ja vart ganska yr o sötsuget var enormt! Det är ju sötsuget som är det värst och hur man ska komma bort från det. Men jag har undvikit det helt, och igår när mannen satt bredvid mig och åt godis var jag knappt ens sugen! Så man kan ju iallafall hoppas att det är på väg bort!

Det gäller och ta en dag itaget känner jag, och för varje dag jag inte äter onyttigt så blir det lite lättare! NU är det ju bara julen som är det stora problemet! Men ja har tänkt att ja iallafall ska få unna mig lite godis just på julafton, sen ska jag köpa lite lchf godis med. Så det går nog säkert bra!

Det gäller att ha karaktär, nått jag aldrig haft tyvärr, men det gäller att skaffa sig det nu och vara stark!

Tänkte jag skulle väga mig varje måndag, och som sagt i måndags vägde jag alltså 108.8 kg. Fusk vägde mig dock igår, för ja behövde lite uppmuntran. Och jag hade faktiskt gått ner 1.7 kg. Härlligt värre, och det gör ju att man får mycket lättare att fortsäta, när man ser resultat! Så förhoppningsvis hoppas ja gått ner mer tills på måndag, men jag är ändå glad för det jag redan gåt ner såklart! :D

RSS 2.0