Äntligen kommer jag till insikt!

Jag var väldigt skeptisk till om jag skulle ha min "godisdag"! Om jag åt godis en dag, skulle jag då efter den kunna återgå till att inte äta godis eller skulle jag förälska mig i godis på nytt! Har hela mitt liv älskat godis och onyttigheter, vilket syns på mig såklart! Så självklart tänkte jag att jag måste ju äta godis den här dagen, även om det innebar en risk att jag skulle bli fast igen! 

Idag, då visserligen bara en dag efter att jag har haft min godisdag, är jag glad att jag haft den. Och de är inte för att jag har förälskat mig i godis på nytt! Snarare tvärtom! 

Jag tänkte igår att det skulle bli så himla gott att få äta godis, och då framförallt choklad! Men vet ni vad, det smakade inte gott! För första gången i mitt liv smakade inte choklad gott, och det är ju galet! För choklad är ju det godaste som finns!!! Jag startade dagen med att äta några "4" choklad bitar, sen var jag inte sugen längre. Jag tyckte inte om smaken, och jag tyckte framförallt inte om vad chokladen gjorde med min kropp! Blodsockret rustade i höjden, och jag mådde dåligt i hela kroppen, kände mig yr osv.. På den månaden jag undvek godis har jag knappt mått så dåligt en enda gång, förutom när jag nån gång åt glass, nån kaka.. 

Det är ju helt underbart att slippa känna de blodsockerruset som man får efter godis. Ändå har jag hela mitt liv tryckt i mig en massa godis och onyttig mat och sen mått så dåligt efter varje gång! Var det verkligen värt de! Och inte nog med att man mådde konstig i kroppen så vart man ju fet på köpet, fet för att man älskade choklad!? Det är ju helt sjuk att man kan tycka att det är så gott så att det sedan är värt att må så dåligt och förstöra sin kropp helt!

Så därför tror jag faktiskt min godisdag gjorde nytta, för den fick mig att inse att det är flera nackdelar att äta godis än det är fördelar. Att man mår mycket bättre genom att låta bli godiset, och man kanske till och med går ner i vikt på köpet! Och det ser jag som en mycket större glädje och njutning än den njutningen man får av att äta godis och onyttigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0